Dlaczego warto jeść migdały?

Warto mieć świadomość, że migdały (https://www.bee.pl/9372-migdaly) posiadają zdecydowanie więcej wartości odżywczych niż mogłoby się wydawać. Jest to przede wszystkim doskonałe rozwiązanie na różnego rodzaju mdłości czy nawet zgagę w trakcie ciąży. Koniecznie trzeba także podkreślić, że migdały rekomendowane są na odchudzenie. Produkt świetnie zapobiega bowiem napadom głodu.

Migdały a cukrzyca

Migdały wpływają na poprawę poziomu odpowiedzi na insulinę. Ponadto oddziałują na obniżenie “złego” cholesterolu LDL. W przypadku osób ze stanem przedcukrzycowym migdały umożliwiają na zredukowanie ryzyka rozwoju cukrzycy typu 2.

Migdały na mdłości w ciąży

Należy zdawać sobie sprawę, że omawiany produkt powinien znajdować się w diecie praktycznie każdej mamy. Nie tylko i wyłącznie ze względu na zawartość bardzo istotnego kwasu foliowego, który jak wiadomo jest konieczny do prawidłowego rozwoju dziecka. Migdały są doskonałym rozwiązaniem na nudności w ciąży. Trzeba podkreślić, że produkt oddziałuje na zobojętnienie kwasów żołądkowych. Łagodzi tym samym bardzo dokuczliwe uczucie pieczenia.

Migdały a odchudzanie

Warto wiedzieć że migdały nie tylko zawierają stosunkowo dużo tłuszczu, ale również są kaloryczne. Nie wszyscy jednak zdają sobie sprawę, że bardzo sprzyjają w odchudzaniu. Znajdujące się w nich NNKT nie tylko regulują metabolizm, ale również zapobiegają gromadzeniu się tkanki tłuszczowej. Koniecznie trzeba również zaznaczyć, że migdały zawierają w swoim składzie bardzo duże ilości błonnika (12,5 g/100 g), który jest w stanie zarówno bardzo szybko, jak i na długo wypełnić żołądek.

Omawiane migdały dadzą oczekiwany rezultat jeżeli będą jedzone z umiarem. Rekomendowane jest spożycie zaledwie garści kilka razy w tygodniu. Należy wiedzieć, że spożywanie migdałów w nadmiarze może doprowadzić nie tylko do nadwagi, ale również zaparć. Nie wszyscy dodatkowo mają świadomość, że dłuższe żucie dwóch lub nawet trzech migdałów jest doskonałym sposobem radzenia sobie z napadem głodu. 

Migdały na nerwy i stres

Migdały zawierają również w swoim składzie bardzo duże ilości witamin z grupy B, magnezu, a także NNKT. W ten sposób zdecydowanie wspomagają pracę układu nerwowego. Poprawiana jest także pamięć oraz koncentracja. Produkt wykazuje się także działaniem przeciwdepresyjnym.

Migdały dla wegetarian i sportowców

Koniecznie należy także zdawać sobie sprawę, że migdały zaraz po fistaszkach są najbogatszym źródłem białka wśród orzechów. Trzeba wiedzieć, że zawierają go więcej niż biała fasola. Produkt zalecany jest tym samym wegetarianom.

Mleko zdjęcie utworzone przez freepik - pl.freepik.com

Jadalne pestki, czy owoce?

Potocznie zaliczamy owoce migdałowca do orzechów. Okazuje się, iż jesteśmy w błędzie. Migdałowiec jest śliwą i pięknie kwitnie na biało. Każdy kwiat składa się z pięciu okrągłych płatków, kilkunastu białych pręcików zakończonych kuleczkowatym pyłkiem i jednym słupkiem, z którego po zapyleniu otrzymamy podłużny owoc, składający się z osnówki, czyli łupinki, w której jest zdrewniała pestka, a w niej płaskie jajowate nasionko.

Nasionko, z którego zrobimy pyszne białe mleko

Nasiona migdałowca, czyli uwielbiane przez wielu z nas migdały najczęściej zjadamy bez żadnej obróbki. Są tak pyszne, że nie potrafimy się im oprzeć. Musimy jednak wiedzieć, że czasami warto troszkę sobie odpuścić natychmiastowe chrupanie pestek migdałowca. Namoczone migdały odcedzamy i wrzucamy do blendera, dodajemy wodę i miksujemy. Po zblendowaniu otrzymamy biały płyn, a na jego dnie pozostałości po nasionkach. Przecedzamy mleko przez gęste sitko. Mleko pijemy, a mączkę z sitka zjadamy np. z pokrojonymi pomidorami i miodem.

Mleko migdałowe możemy wykorzystać do przygotowywania:

  • deserów,
  • jogurtów,
  • napojów owocowych,
  • napojów kakaowych, kawowych, herbacianych,
  • zup,
  • kremów itp.

Zalety mleka migdałowego

Mleko z migdałów jest białe i wizualnie wygląda tak samo, jak mleko pochodzenia zwierzęcego. Jeżeli nie jesteśmy uczuleni na migdały, możemy wprowadzić je do codziennej diety. Ma ono bardzo dużo witamin:

  • z grupy B,
  • PP,
  • E.

Zawiera składniki mineralne:

  • fosfor,
  • potas,
  • wapń,
  • żelazo,
  • mangan.

Dostarcza również tłuszcze i błonnik.

Migdałowo u kosmetyczki

Migdały (https://www.bee.pl/9372-migdaly) znalazły zastosowanie w kosmetologii. Mielone nasiona migdałowca są doskonałym surowcem w maseczkach do twarzy i pilingu. Do maseczek używamy mokrych wiórków, natomiast do pillingu- suchych i nawilżanych tuż przed zabiegiem. Mleko migdałowe doskonale zmyje nam makijaż, a wypłukanie włosów takim mlekiem odżywi je i wpłynie na łatwiejsze rozczesywanie. Możemy dodać mleka z migdałów do kąpieli. Wystarczy 1 szklanka na pół wanny wody. Skóra po takim domowym SPA będzie miękka i gładka. Koncentrat migdałowy możemy znaleźć w gotowych kremach regenerujących i nawilżających, balsamach i mleczkach.

Chrupanie migdałów zamiast słonych przekąsek

Zamiast czipsów i słonych paluszków zjedzmy garść nasion migdałowca. Z pewnością wyjdzie to nam na zdrowie. Migdały nie tuczą, a jeszcze poprawią krążenie, ochronią przed chorobami serca i trzustki (cukrzyca) i podniosą ogólną odporność organizmu. Wpłyną pozytywnie na nasze samopoczucie. Tak wiele zalet mają migdały chrupać je w całości oraz przygotowywać i pić mleko migdałowe.

Jedzenie zdjęcie utworzone przez 8photo - pl.freepik.com

Migdały jako naturalna i zdrowa przekąska

Migdały od wielu lat  znane są jako dobra i smaczna przekąska. Zawdzięczają to dobremu smakowi oraz posiadanym właściwością odżywczym. Doskonale sprawdzają się jako samodzielny posiłek oraz jako dodatek do ciast i deserów. Dobrze jest po nie sięgnąć ze względu na pozytywne działanie dla zdrowia. Szczególnie polecane są te z upraw ekologicznych, ze względu na zrównoważoną i naturalną uprawę.

Migdały – właściwości odżywcze

Migdały są znane, szczególnie ze względu na swoje właściwości odżywcze. W swoim składzie maja cały zestaw dobrych witamin i minerałów.

Witaminy, które zawierają migdały:

  • witamina A ( ma duży udział w procesie widzenia, działa przeciwnowotworowi)
  • Witamina E (spowalnia proces starzenia się skóry)
  • Witamina B6 (odpowiada za prawidłowe działanie układu nerwowego)
  • kwas foliowy (odpowiada za prawidłowe procesy metaboliczne)
  • niacyna (ma bardzo duży wpływ na funkcjonowanie organizmu człowieka)
  • ryboflawina (wzmacnia układ odpornościowy)
  • tiamina (wzmacnia układ nerwowy)

Minerały, w które są bogate migdały:

  • potas (odpowiada za prawidłowa prace układu sercowego)
  • fosfor ( odpowiada za mocne kości oraz układ nerwowy)
  • wapń (odpowiada za zdrowe kości i stawy)
  • sód (ważny w pracy układu krwionośnego)
  • cynk (wzmacnia odporność organizmu)
  • magnez ( wspomaga prace układu naczyniowo- sercowego).

Mikroelementy te bardzo dobrze działają na zdrowie naszego organizmu. Pomocne mogą być w przypadku problemów z sercem, cukrzycy. Dobre dla osób odchudzających się oraz żyjących w stresie.

Migdały jako smaczny posiłek

Oprócz swoich wartości zdrowotnych migdały maja także wiele walorów smakowych. Bez problemu mogą zastąpić nawet słodkie ciastka czy czekoladę. Bardzo dobrze smakują samodzielnie, ale można też przygotować ciasto czy deser z ich dodatkiem.

Przepis na deser migdałowy

Składniki:

  • 150 g migdałów
  • 250 ml mleka
  • 1,5 łyżki żelatyny
  • 350 ml śmietanki
  • 150 g cukru

Przygotowanie:

Zalać migdały mlekiem, odstawić, następnie zblendować. Odsączyć migdały od mleka. Mleko przelać do garnka i wlać połowę śmietanki, dodać cukier, mieszać,aż masa zgęstnieje. Żelatynę zalać wrzątkiem i wymieszać, aż do rozpuszczenia, następnie wlać ją do garnka z mlekiem i dokładnie wymieszać. Pozostałą część śmietany ubij i wymieszaj z pozostałą masą. Tak powstałą masę przelej do foremki i odstaw do lodówki. Po zastygnięciu udekoruj odsączonymi wcześniej migdałami.

Można podać w fantazyjnym lub eleganckim naczyniu.

Podsumowanie

Migdały to przekąska, która warto jeść. Dzięki migdałom możemy zadbać o swoje zdrowie i lepsze samopoczucie.

Jedzenie zdjęcie utworzone przez rawpixel.com - pl.freepik.com