Migdały jako naturalna i zdrowa przekąska

Migdały jako naturalna i zdrowa przekąska

Migdały od wielu lat  znane są jako dobra i smaczna przekąska. Zawdzięczają to dobremu smakowi oraz posiadanym właściwością odżywczym. Doskonale sprawdzają się jako samodzielny posiłek oraz jako dodatek do ciast i deserów. Dobrze jest po nie sięgnąć ze względu na pozytywne działanie dla zdrowia. Szczególnie polecane są te z upraw ekologicznych, ze względu na zrównoważoną i naturalną uprawę.

Migdały – właściwości odżywcze

Migdały są znane, szczególnie ze względu na swoje właściwości odżywcze. W swoim składzie maja cały zestaw dobrych witamin i minerałów.

Witaminy, które zawierają migdały:

  • witamina A ( ma duży udział w procesie widzenia, działa przeciwnowotworowi)
  • Witamina E (spowalnia proces starzenia się skóry)
  • Witamina B6 (odpowiada za prawidłowe działanie układu nerwowego)
  • kwas foliowy (odpowiada za prawidłowe procesy metaboliczne)
  • niacyna (ma bardzo duży wpływ na funkcjonowanie organizmu człowieka)
  • ryboflawina (wzmacnia układ odpornościowy)
  • tiamina (wzmacnia układ nerwowy)

Minerały, w które są bogate migdały:

  • potas (odpowiada za prawidłowa prace układu sercowego)
  • fosfor ( odpowiada za mocne kości oraz układ nerwowy)
  • wapń (odpowiada za zdrowe kości i stawy)
  • sód (ważny w pracy układu krwionośnego)
  • cynk (wzmacnia odporność organizmu)
  • magnez ( wspomaga prace układu naczyniowo- sercowego).

Mikroelementy te bardzo dobrze działają na zdrowie naszego organizmu. Pomocne mogą być w przypadku problemów z sercem, cukrzycy. Dobre dla osób odchudzających się oraz żyjących w stresie.

Migdały jako smaczny posiłek

Oprócz swoich wartości zdrowotnych migdały maja także wiele walorów smakowych. Bez problemu mogą zastąpić nawet słodkie ciastka czy czekoladę. Bardzo dobrze smakują samodzielnie, ale można też przygotować ciasto czy deser z ich dodatkiem.

Przepis na deser migdałowy

Składniki:

  • 150 g migdałów
  • 250 ml mleka
  • 1,5 łyżki żelatyny
  • 350 ml śmietanki
  • 150 g cukru

Przygotowanie:

Zalać migdały mlekiem, odstawić, następnie zblendować. Odsączyć migdały od mleka. Mleko przelać do garnka i wlać połowę śmietanki, dodać cukier, mieszać,aż masa zgęstnieje. Żelatynę zalać wrzątkiem i wymieszać, aż do rozpuszczenia, następnie wlać ją do garnka z mlekiem i dokładnie wymieszać. Pozostałą część śmietany ubij i wymieszaj z pozostałą masą. Tak powstałą masę przelej do foremki i odstaw do lodówki. Po zastygnięciu udekoruj odsączonymi wcześniej migdałami.

Można podać w fantazyjnym lub eleganckim naczyniu.

Podsumowanie

Migdały to przekąska, która warto jeść. Dzięki migdałom możemy zadbać o swoje zdrowie i lepsze samopoczucie.

Jedzenie zdjęcie utworzone przez rawpixel.com - pl.freepik.com
Share