Dlaczego warto jeść migdały?

Warto mieć świadomość, że migdały (https://www.bee.pl/9372-migdaly) posiadają zdecydowanie więcej wartości odżywczych niż mogłoby się wydawać. Jest to przede wszystkim doskonałe rozwiązanie na różnego rodzaju mdłości czy nawet zgagę w trakcie ciąży. Koniecznie trzeba także podkreślić, że migdały rekomendowane są na odchudzenie. Produkt świetnie zapobiega bowiem napadom głodu.

Migdały a cukrzyca

Migdały wpływają na poprawę poziomu odpowiedzi na insulinę. Ponadto oddziałują na obniżenie “złego” cholesterolu LDL. W przypadku osób ze stanem przedcukrzycowym migdały umożliwiają na zredukowanie ryzyka rozwoju cukrzycy typu 2.

Migdały na mdłości w ciąży

Należy zdawać sobie sprawę, że omawiany produkt powinien znajdować się w diecie praktycznie każdej mamy. Nie tylko i wyłącznie ze względu na zawartość bardzo istotnego kwasu foliowego, który jak wiadomo jest konieczny do prawidłowego rozwoju dziecka. Migdały są doskonałym rozwiązaniem na nudności w ciąży. Trzeba podkreślić, że produkt oddziałuje na zobojętnienie kwasów żołądkowych. Łagodzi tym samym bardzo dokuczliwe uczucie pieczenia.

Migdały a odchudzanie

Warto wiedzieć że migdały nie tylko zawierają stosunkowo dużo tłuszczu, ale również są kaloryczne. Nie wszyscy jednak zdają sobie sprawę, że bardzo sprzyjają w odchudzaniu. Znajdujące się w nich NNKT nie tylko regulują metabolizm, ale również zapobiegają gromadzeniu się tkanki tłuszczowej. Koniecznie trzeba również zaznaczyć, że migdały zawierają w swoim składzie bardzo duże ilości błonnika (12,5 g/100 g), który jest w stanie zarówno bardzo szybko, jak i na długo wypełnić żołądek.

Omawiane migdały dadzą oczekiwany rezultat jeżeli będą jedzone z umiarem. Rekomendowane jest spożycie zaledwie garści kilka razy w tygodniu. Należy wiedzieć, że spożywanie migdałów w nadmiarze może doprowadzić nie tylko do nadwagi, ale również zaparć. Nie wszyscy dodatkowo mają świadomość, że dłuższe żucie dwóch lub nawet trzech migdałów jest doskonałym sposobem radzenia sobie z napadem głodu. 

Migdały na nerwy i stres

Migdały zawierają również w swoim składzie bardzo duże ilości witamin z grupy B, magnezu, a także NNKT. W ten sposób zdecydowanie wspomagają pracę układu nerwowego. Poprawiana jest także pamięć oraz koncentracja. Produkt wykazuje się także działaniem przeciwdepresyjnym.

Migdały dla wegetarian i sportowców

Koniecznie należy także zdawać sobie sprawę, że migdały zaraz po fistaszkach są najbogatszym źródłem białka wśród orzechów. Trzeba wiedzieć, że zawierają go więcej niż biała fasola. Produkt zalecany jest tym samym wegetarianom.

Mleko zdjęcie utworzone przez freepik - pl.freepik.com